Wady picia kawy

Ludzie martwią się piciem kawy przez okresowe ostrzeżenia o tym, że kawa hamuje wzrost lub powoduje raka i choroby serca. Według badań przeprowadzonych przez Harvard Health Publications, picie umiarkowanej ilości kawy dziennie może faktycznie chronić zdrowie. Mimo to, picie kawy może mieć pewne wady.

Sprzeczne badania
Według MayoClinic.com., picie dużych ilości niefiltrowanej kawy może zwiększyć poziom cholesterolu. Picie co najmniej dwóch filiżanek kawy dziennie może zwiększyć ryzyko chorób serca w przypadku, gdy masz mutację genetyczną, która spowalnia rozkład kofeiny w organizmie. Harvard School of Public Health, zbadał związek między śmiertelnością i konsumpcją kawy w dwóch odrębnych badaniach – zbadano około 130.000 wolontariuszy – i nie stwierdzono korelacji między wzrostem spożycia kawy i ryzykiem zgonu z jakiejkolwiek przyczyny lub stanu. Badania z 2004 roku obejmowały nawet ludzi, którzy spożywali do sześciu filiżanek kawy dziennie.

Niebezpieczne napoje kawowe
Większość badań dotyczących kawy i jej skutków zdrowotnych opiera się na badaniach czarnej kawy lub zawierającej trochę cukru lub mleka, a nie fantazyjnych napojów kawowych, które można kupić w kawiarni. Zawierają one kawę, ale mają również dużo kalorii. Na przykład, 24 uncje mrożonego napoju kawowego mocha z bitą śmietaną może zawierać do 500 kalorii, stanowi to 25 procent przeciętnego dziennego spożycia kalorii, twierdzi Harvard School of Public Health. Ponieważ napoje są mniej sycące niż jedzenie, nie jest prawdopodobne, aby jeść mniej kalorii później w ciągu dnia tylko dlatego, że wypiłeś wysokokaloryczny napój. Spożywanie zbyt wielu kalorii może prowadzić do nadwagi i problemów zdrowotnych związanych z wagą, takich jak cukrzyca typu 2.

Niebezpieczeństwo związane z nadmiernym spożyciem
Jeśli jesteś jak większość dorosłych zdrowych, możesz bezpiecznie spożywać 200 do 300 mg kofeiny dziennie, co wynosi około dwie-cztery filiżanki parzonej kawy. Jesteś bardziej narażone na niepożądane efekty: takie jak bezsenność, nerwowość, drażliwość, zaburzenia żołądkowe, drżenie mięśni i zwiększone bicie serca, jeśli pijesz więcej niż cztery filiżanki kawy dziennie. Jesteś bardziej narażona/y na negatywne skutki, jeśli nie jesteś przyzwyczajona/y do spożycia kofeiny, jeśli masz małą wagę ciała lub, jeśli masz zaburzenia lękowe.

Negatywne interakcje
Możesz być także w grupie zwiększonego ryzyka wystąpienia objawów chorobowych jeśli kawa zawiera kofeinę, lub jeśli bierzesz niektóre leki lub ziołowe suplementy diety. Na przykład, według MayoClinic.com., niektóre leki antybakteryjne mogą utrudniać rozkład kofeiny i zwiększyć ilość czasu utrzymywania się jej skutków w organizmie. Dodatkowo, mogą wystąpić palpitacje serca, nudności i wymioty, jeśli pijesz kawę z kofeiną w połączeniu z lekiem rozszerzającym oskrzela – teofiliną. Można zmniejszyć ryzyko wystąpienia negatywnych skutków jeśli zapytasz farmaceutę, dietetyka lub lekarza o wpływ leków w połączeniu z kawą na twój organizm.

Tłumaczenie i korekta: Monika Wosztyl

https://monikatranslator.wordpress.com/

Wpisany przez